cerita malang periuk kukus mak aku.

minggu nie mak aku wat ketupat pulut atau dikenali sebagai ketupat daun palas.. saje la mak aku wat selalu wat time raya sajer... tapi dah kebetulan ada kak ipar aku bawa balik daun palas dari kampung dia mak ku pun saje la wat lagipun lama x makan ketupat... selalu kena tunggu raya dan bekal untuk orang g mekah. 

cerita ini berlaku semalam ketika mama suruh aku kukuskan ketupat yang disimpan dalam peti sejuk tu sebab nak makan ramai 2 sambil tengok cerita hantu (jangan pandang belakang ) . x ape la kimie keluarkan la dalam 6 ke 7 biji ketupat dan letak dalam periuk kukus tu ... pastu kebetulan abglong mai dapur dan kata x cukup tambah la gai dalam 4 biji lagi.. so aku pun g la peti sejuk nak amik ketupat tambahan. lepas amik dan letak ketupat dalam periuk kukus aku pun macam mana la terlupa nak masukan air dalam periuk.

x ape la lepas buka api dapur aku pun g la tgk tv kat depan .. tetiba bau macam ada benda hangus... alamak ketupat aku.... so aku pergi la tengok apa yang berlaku... masyAllah api tinggi nya .. aku pun terus matikan suis api dapur tu... terus buka tingkap, pintu dan ekzos fan bagi asap keluar dari umah... angkat angkat tgk 2 periuk dah berlubang.... huhuhuh yang peliknya ketupat x hangus... palik gak kan.. 
Category: 2 comments

2 comments:

** SaLLy ** said...

hmmmm mcm kenal jer ayat2 kt dlm profile tu.... :(

emieza said...

PINJAM SIKIT AJER