pagi tadi saje la macam mana aku rajin sangat nak jadi chef... lawak x .. macam x percaya kan.. inilah kimie .. impian nak jadi chef x jadi. pagi nie mak aku la suruh aku wat cucur... sedap tau rugi sapa x rasa.. cempedak tu la semalam kak ipar aku beli time dia balik keje semalam. saje la aku tgk buah cempadak tu sebelum tidur semalam... picit 2 macam dah nak masak dah.. so aku mengambik pisau dan belah buah tersebut. nie la kimie nak kongsi cara 2 wat cucur cempedak.

bahan bahan
- buah cempedak yang diambil ulasnya
- tepung jawi atau tepung beras.
- air
- garam secukup rasa.
- minyak untuk menggoreng

cara cara membuatnya
- masukan tepung.. air didalam satu bekas .. masukan garam secukup rasa... dan gorenglah cucur cempedak ke dalam kuali yang telah dipanaskan minyaknya.. goreng hingga warna perang kekuningan... angkat dan sedia untuk dihidangkan
Category: 0 comments

0 comments: